Rahaniss Fotopages

By: Raha niss

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 15-Nov-2007 05:35 Email | Share | Bookmark
Biskut Dahlia

 
 
Biskut selepas raya lagi, tekak terasa nak makan biskut Dahlia ...cek bahan² kat dapur pun masih ada..... apa lagi projek biskut ni lah pulak. Sekarang ni baru dapat menikmati betul² makan....masa raya tempohari tak terasa pulak nak makan, dah tinggal balang kosong baru lah tercari².





Quote:

Biskut Dahlia
Sumber: - RNet

Bahan²

1 1/2 cawan butter
1 cawan gula (kalau tak suka manis kurangkan skit)
1 biji kuning telur
1 sudu teh esen vanilla
1 cawan tepung gandum
1 1/2 cawan tepung jagung
1 1/2 cawan tepung kastad

Campurkan semua bahan, uli sampai jadi doh yang diterap. Guna acuan samprit yang berbentuk bunga, dan hiaskan dengan ceri. Bakar dengan suhu 350f selama 15-17 minit.


Quote:

jeff ~ terima kasih......
bonda ~ pernah dengar, tapi blom pernah sampai lagi
fizah ~ meh sini nak tiup angin kasi rajin. ...kita pun tak rajin sangat tapi dah teringin nak makan kena la buat
masriyah ~ tu lah, kat rumah pun kejap jer licin......
Mamasya ~ nak makan terus jer buat...tak kira taim dah...tapi masa raya langsung tak pandang sekut² ni, banyak sangat kut agaknya
Nur ~ cepat panaskan enjin, lama² nanti expired bahan² tu
maklang ~ masa raya mabuk makan ketupat rendang smua, sekarang baru sebuk cari balang biskut.
umi ~ tak per iklan free.....
daalia ~ suka dengan nama ni....





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net