Rahaniss Fotopages

By: Raha niss

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 11-Dec-2007 04:45 Email | Share | Bookmark
Jalan² Taiping & Kuala Kangsar

Taman Tasik Taiping
Kat zoo
zoo jugak
 
Labu
Zoo Taiping
kat hotel
Masjid Taiping
 
 
Hujung minggu baru² ni ada undangan Majlis Perkahwinan di Kuala Kangsar, bolehlah bagi can kat periukbelanga kat dapor tu rehat sekejap (memang selalu rehatpun). Majlis berlangsung pada hari ahad tetapi sabtu dah pergi, hajat hati nak berjalan² jugak di sekitar tu dan kami bermalam di Taiping. Walaupun selalu berulang alik ke utara (balik kampung) tetapi jarang sangat nak menyinggah ke tempat² tersebut, bermalam kat Taiping sebab anak² nak Night Safari , huh nasib baik tak hujan malam tu..kalau tak jenuh bermandi hujan .....Ingat tak ramai orang, tapi penuh jugak erk (mungkin cuti sekolah kut)....lepas tu berpeluh tunggu nak naik train pulak, adalah dalam 45 minit. Keluar zoo pun dah dekat pukul 11, balik hotel semua terus lembik... Seperti biasa kamera sentiasa dikilik kesana kemari .......klik sana sini, dan juga gambar anak².
Jom tengok


Semasa ronda² kat jalan ke Bukit Larut banyak kera kat tepi jalan tu, menanti siapa² yang sudi bagi makanan kut.......


Taman Tasik Taiping........dari dalam kereta , nak kluar tak leh...hujan rintik²



kat zoo, haiwan pun nak tidor dah kut.......nampak sipi² jer semua. gambar ikan jer yang ada......

Hari ahad pula selepas makan kat rumah pengantin (di Kuala Kangsar) singgah sebentar kat Seberang Sungai di kawasan pembuatan Labu.....macam² jenis ada kat sana. Besar dan banyak bengkel² pembuatan Labu ni rupanya


Macam² jenis ada......

Quote:

tariq ~ kenangan mengusik jiwa ka......
ida ~ air batu campur pekena taim cuaca panas syoknya.......selalu ka kesana
mamasya ~ kat zoo malam tu semuanya kita tengok dari atas train jer, cuma lepas naik train patah balik skit sebab insyirah nak tengok elephant.....mau naik kematu tapak kaki 2.5 km tu kalu nak jalan, dah la tak bawa stroller malam tu.....jenuh berdukung nanti
Nur ~ beli juga sebijik konon² nak isi air lam tu buat minum...tapi sampai sekarang ni tak isi² pun...
jeff ~ memang sejuk dan nyaman pun...kalau ikut geografi Taiping ni kawasan yang menerima taburan hujan paling tinggi di Malaysia, dan sebab tu la Bukit Larut kawasan paling lembab.......kalau salah tolong perbetulkan.... .
madiha ~ macam luar negara!! ...mungkin cuacanya yang lembab dan redup tu kut.tak dernya nak borong, beli setakat 2-3 biji ker...tu pun yang jenis kecik².....
daalia ~ monyet² tu dah biasa kut ngan pengunjung....tu yang bila hala jer kamera terus bagi posing tu....... .....sis nak bercuti kat mana tu.....
feqah ~ tak per, lepas ni jom pergi jalan² Perak.



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net