Rahaniss Fotopages

By: Raha niss

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 11-Jun-2009 03:53 Email | Share | Bookmark
Jalan2 tambah berat Badan - Mee Ketam JURU

 
 
 
 
 
 
 
Balik utara bebaru ni sempat p pekena Mee Ketam/Udang kat Bagan Nyioq Juru, plan asal nak ke K. Sepetang tapi dengar kabar tempat tu tersangatlah ramai orang, nak2 pulak waktu musim cuti sekolah ni....jadi pilih la lah tempat yang kurang sesak skit. . Kalau tempat yang sesak dan kena tunggu lama , oder pulak lambat nanti nak makan pun hilang selera...tak gitu.

Berpandukan peta dan ulasan yang agak menarik pasal Mee Ketam/Udang Kat Juru ni kat http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/ maka saya pun terjah ke sana . Minta izin dari orangkecilorangbesar untuk saya paste kan peta dari blognya kat sini.Ada beberapa kedai disini, antaranya Warung Paksu dan dengan jarak keatas skit tu pulak Warung Jamu Selera...selepas dok osom 2-3x maka kami pun memilih untuk makan kat Warung Jamu Selera. Tempat makan nya ala2 dalam taman dan agak kecil skit berbanding dengan Warung Paksu (dari sekilas pandangan saya semasa kereta tengah bergerak ).



gambar semasa makan2 kat situ:


Warung Jamu Selera


Air pun dah sampai.......


Mee Udang.....tapi udangnya tak la banjir cam Mee Udang Makteh Kuala Sepetang tu


Mee ketam pulokk....


Nasi Goreng Ketam


ni Haniss punya - Nasi Ikan Bawal (sedap sebab ikannya masih fresh) disertakan sekali dengan sup dengan kuah merah sekali.Ikan bawal digoreng garing dan dicurah sos keatasnya

Berbaloi juga rasanya sebab oder:

Mee Ketam - 1
Nasi Goreng Ketam -3
Nasi Ketam - 1
Mee Udang - 2
Nasi Ikan Bawal - 2 (ikan bawal saiz sederhana)
2 jug air

semuanya RM 70 ........

entry seterusnya: masih lagi berkisar pasal makan2 kat utara


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net