Rahaniss Fotopages

By: Raha niss

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 27-Jul-2009 05:51 Email | Share | Bookmark
Apom Lenggang & Pesta Durian di ofis

 
 
 
 
 
 
 
Bukan sesi masak sendiri kali ni, gantung dulu kuali dengan periuk sat. Hujung minggu saya kalau ke Pasar Awam Bdr. Baru Bangi .......pergi untuk sarapan pagi dan kalau rasa nak masak beli lah keperluan sekali , (Pasar awam yang juai segala ikan, daging, ayam dan sayur...pokok bunga dengan baju pun ada ) mesti nak tinjau dan beli Apom Lenggang yang sorang mak cik ni jual, pada saya cukup lemak dan manisnya (setakat ni la tak tau pula lepas2 ni) macam yang mak buat kat kampung. Dah dekat sebulan minggu tak merasa apam mak cik yang sorang ni jual......iya! saya bukannya ke ni pasar tiap2 minggu....ada kalanya pergi tapi mak cik ni tak meniaga. Sabtu lepas pun saya beranikan tanya kenapa kerap dia tak da pada hujung2 minggu ......Katanya pula kalau tak meniaga kat pasar tu biasanya dia ada undangan memasak apom Lenggang di majlis kenduri atau pun majlis2 jamuan lain (memasak apom secara langsung di majlis tersebut).....
Panjang pulak celoteh saya pasal Apom Lenggang ni..... maka dengan berbekalkan kamera henpon 2mp saya pun ambil la gambar masa dia tengah buat apom tersebut (kamera tak bawa la takat nak pergi pasar).


keterangan gambar:
Gambar 1 > Tengah masukkan adunan apom ke dalam kuali.
Gambar 2 > Dah siap dalam kuali, letakkan atas dapor.
Gambar 3 & 4. Tutup dan tunggu hingga masak.


Dah siap untuk dimakan.



Jumaat lepas ofis ada buat Pesta Durian untuk staf.......kira pesta makan durian lah tu beserta dengan pulut & santan, bos paling besar "Dato' xxxxx" (bukan besar badan ya) yang belanja dan dibawa khas dari Balik Pulau.....ada dalam 200 biji durian, 2 bakul besar rambutan & 1 bakul manggis ,tapi yang paling laku durian la. Masing2 makan tak hingat......harap2 tak da lah yang panas badan keterlaluan malam tu. Sesi makan2 durian ni bermula jam 4 petang hingga waktu balik ....layan ja gambar yang ada.


Lambakan durian

Masing2 kalut koyak durian........sapa paling pantas

Tak ketinggalan - durian dengan manggis

Terima Kasih banyak2 Dato'........taun depan buat lagi ya


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net